Uppdatering

Ja nu var det ett bra tag sedan jag skrev nått här så jag tänkte uppdatera läget lite.
Jag har nu flyttat hem från fjällen (där jag jobbade under vintern) och har varit hemma nu i någar veckor. Imorgon flyttar jag söder över för att jobba i en västkust stad i sommar. Jag ska flytta ner med några underbara tjejer och det känns som det kan bli en kanon sommar. men av erfarenhet vet jag att det är en skör gräns mellan en toppen period och en bottten period. Jag känner mig verkligen pepp på att lägga all fokus på hälsa i sommar - träna -äta sunt.
Jag ska inte hymla med att jag vill gå ner i vikt. En hel del också. Har blivit så stor. Provade mina sommarkläder från ifjol och det va inte kul....ALLT var förlitet, ALLT.  Så jag skulle vilja gå ner 10 kg, mycket jag vet, för att inte sätta upp ett  för orimligt mål så vill jag gå ner 5 kg tills agusti. det låter vell rimligt? JA ska inte köra någon svällt kur eller snabb diet utan sattsa på att ätt regelbundet och att träna mycket och varierat=)
  
Jag har börjat hitta tillbaka till träningen igen vilket känns fantastiskt. Har varit ute i löpt tre gånger och maten har funkat bra ....Ända tills igår. Då jag var ensam hemma o hetsätningsattacken kom som  ett brev på posten. besviken....och idag fortsatte de. usch va hemskt det är. jag känner hur mitt sinne blir helt urvattnat som en blöt disktrasa. solen skiner och det är underbart ute en jag vill bara krypa under ett täcke och hoppas att dagen ska passera snabbt. så fort jag börjar komma in i ett sunt liv så händer detta? varför?
Den inre stressen är tillbaka så jag har funderat på om jag ska testa meditation? kanske skulle va något för att få lite ro i själen. Sitta på en klippa o andas och bara vara i nuet.

Hur vill jag äta (lägg märke till ordvalet- inget SKA)

*Mat med lågt GI, frukt i små mängder då jag inte vill förbjuda nått helt o hållet, försöka äta 4-5 mål om dagen(frukost, lunch, middag samt 1-2 mellanmål).Sen vet jag inte hur jag ska göra med kolhydrater som ,quinoa, fullkornspasta,

ex)  frukost: två stekta  ägg med ost , Äggröra och bacon, kesella med funlight bär o frön.
 
       Lunch: Kyckling, lax med tillbehör ex) gräddstekt vitkål, blandsallad, broccoli/blokålsmos,bönröra,svamp,colslow,sås ect.

       Middag: sallad av någon form lr samma som lunch 

      Mellis: kessella och funlight, morot, keso, makrillfile i tomatsås.

Sommarnes Tema är alltså HÄLSA, Hälsa  och åter hälsa♥
håll tummarna för det känns som jag kommer behöva det.Ååå låt det bli bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0