bra helg

Helgen har varit bra! inte rad har jag läst vilket både känns super skönt och lite stressande..men men ..behövde verkligen en paus!

Bjöd en gemensam vännpå middag i fredags - jätte gott blev det o super trevligt . Kändes nästan som jag levde ett riktigt liv. Ja, för annars känns det inte som jag lever ett liv- ett rikgit liv. Jag går runt i min dvala o pluggar o pluggar o känner mig tjock o ful. Undviker att gå ut o har ingen strörre lust att hitta på nått.

Igår gjorde jag o min kombo en sveng på stan- secondhand lördag! va kul o solen lyste på oss där vi gick.

Idag är det en seg söndag. Har tagit en långpromenad i slöblasket, ätit o sen legat under täcket.

Jag berättade kanske att ett av de alternativ som de på SCÄ hade var att träffa en dietist o sen ev ha samtal paralellt. Det känns rett vettigt. För jag vet inte HUR man äter NORMALT! tydligen skall det vara 6 mål om dagen- frukost-mellis-lunch-mellis-middag-kvällsmat- äter någon så?????
Jag har ingen ny tid förens några veckor efter påsk så tänkte faktiskt börja lite själv. ska försöka äta som ovan givetvis inte lika stora portioner som jag äter nu dock utan sprida ut det med över dagen så får vi se hur det känns. känns viktigt att börja,att känna att jag faktiskt är på väg. Sen får hon/han gå in o ändra på det som är fel.
Har börjat lägga till de där jädra kolhydraterna nu iaf- potatis,biff o grönsaker blev dettill lunch om 2 h ska jag äta mellis.

Behandlaren sa när jag berättade att jag var rädd att behöva acceptera en övervikt som frisk att de är vanligt att man faktiskt går ner när man börjar äta "normalt" men han kunde ju inte lova något. Vore typsikt mig att inte gå ner då jag har svårt för det- måste till lite extremitet för att mina kilon skall rasa.

Nu ska jag förtsätta vila mig inför en ny tuff vecka i skolan!

Pussokram

A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0