Hemma

Nu sitter jag hemma hos mor o far. Hem hemma alltså. Ser fortfarande det här som Mitt hem.
 De är mkt mat när man kommer hem spec på helgerna- tre rätter m maffig efterätt. Förstår inte hur mamma o pappa håller sig så smala! ?för ja de är smala.

Det blir svårt att äta så regelbundet som jag försöker göra. Här äter man frukost, fika mitt på dagen o middag på kvällen (m efterätt om det är helg)! o jag ska försöka äta frukost,mellis,lunch mellis, middag. kvällsmat. små mål men ända mat. Lunchen blir knivig då den ska innehålla mat- räcker inte att jag tar mig en extra macka o kaffe! då blir det bara som att gå runt o smäta o det är ju det jag försöker att inte göra.
 + att det triggar till att äta fler o fler mackor......
Aja får göra så gott jag kan

Började läsa i en bok som heter Att välja glädjen (hm eller va det lyckan?!) av kay polak igår kväll. Den verkar bra!  Händlar om tankens kraft. att man kan tänka sig till glädje o lycka till acceptans. Den verkar bra! ska fortsätta med den och återkommer om jag ramlar över något riktigt bra tips!

VI ätstörda måste ju bryta ett tankemönster, att lära sig älska o acceptera! (hatar det ordet- acceptera känns som synonym till nederlag) Men jag vill lära mig att må bra, vill inte leva som jag gör idag. Vill inte tänka mina mörka tankar, vill kunna leva o andas utan att ständigt tänka på fettet runt min mage, må illa över vad jag ätit eller känna paniken sprida sig i hela kroppen över tanken/insikten hur äcklig jag är! 

Jag vill ta mig ur mitt mörker.
VIll inte känna det avdomande innre, den likgilltiga trötta tanken efter att ha legat böjd över toalettstolen.
Inte känna något förutom likgilltighet uppblandat med ren skär panik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0